ღ ミ ◕قلب طلایی ◕ ミ ღ

ღ ミ ◕قلب طلایی ◕ ミ ღ

زندگی شهد گل است..زنبور عسل می خوردتش..آنچه می ماند عسل خاطره هاست..
ღ ミ ◕قلب طلایی ◕ ミ ღ

ღ ミ ◕قلب طلایی ◕ ミ ღ

زندگی شهد گل است..زنبور عسل می خوردتش..آنچه می ماند عسل خاطره هاست..

آشنایی با نرم افزار catia

آشنایی با نرم افزار catia

پس از اجرای نرم افزار catia  با این شکل  مواجه خواهید شد:




با کلیک بر روی گزینه start ، می توانید ماژول های نرم افزار catia  را مشاهده کنید. با نگه داشتن نشانگر ماوس بر روی هر یک از این ماژول ها محیط های کاری زیر مجموعه ماژول های موردنظر نمایش داده می شود. از محیط های کاری زیر مجموعه ماژول  Mechanical design  برای طراحی انواع قطعات مکانیکی استفاده می شود. از محیط های کاری ماژول Shape design  برای طراحی و ایجاد سطوح پیچیده استفاده میشود:


برای ایجاد مدلهای سه بعدی و همچنین ترسیمات دو بعدی مربوط به انرا از محیط های کاری  part design  و Sketcher  استفاده می شود. برای شروع بر روی گزینه part design  کلیک کنید تا پنجره New part  ظاهر گردد. در مقابل جعبه متن Enter part name  نام مورد نظر بر روی قطعه خود را وارد نموده و بر روی OK  کلیک کنید.


با انجام این کار وارد محیط part design  از نرم افزار catia خواهید شد. با استفاده از مجموعه دستورات محیط part design  میتوانید انواع مدل های سه بعدی را ایجاد کنید. همانطور که مشاهده می کنید قسمت بیشتر صفحه از محیط گرافیکی تشکیل می شود. محیط گرافیکی قسمتی از صفحه است که درآن می توانید مدلهای دو بعدی و سه بعدی را مشاهده نموده و عملیات گوناگون را بر روی انها انجام دهید.

برای اجرای دستورات  گوناگون باید از نوار ابزار های قرار گرفته در اطراف محیط گرافیکی استفاده کنیم . این نوار ابزارها را می توانید با کلیک و drag  کردن در موقعیت مورد نظر خود قرار دهید. در قسمت سمت چپ محیط گرافیکی می توانید درخت طراحی را مشاهده کنید. در قسمت بالای درخت طراحی نام قطعه در حال ایجاد به چشم می خورد.



در قسمت وسط صفحه هم نیز می توانید صفحات کاری استاندارد موجود را مشاهده کنید.

در قسمت بالا و سمت راست محیط گرافیکی هم میتوانید ابزار Compose را مشاهده کنید. از ابزار compass  برای جا به جا کردن مدل در محیط گرافیکی و همچنین مشاهده آن از زوایای مختلف استفاده می شود.



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد