ღ ミ ◕قلب طلایی ◕ ミ ღ

ღ ミ ◕قلب طلایی ◕ ミ ღ

زندگی شهد گل است..زنبور عسل می خوردتش..آنچه می ماند عسل خاطره هاست..
ღ ミ ◕قلب طلایی ◕ ミ ღ

ღ ミ ◕قلب طلایی ◕ ミ ღ

زندگی شهد گل است..زنبور عسل می خوردتش..آنچه می ماند عسل خاطره هاست..

آموزش کتیا:گرد کردن گوشه های ترسیمه(دستور Fillet)

گرد کردن گوشه های ترسیمه(دستور Fillet):

در قسمت های قبلی نحوه ایجاد انواع ترسیمه ها به وسیله دستورات نوار ابزار  profile را بررسی نمودیم. اکنون می خواهیم دستورات نوار ابزار operation  را بررسی نماییم:

 

از مجموعه دستورات این نوار ابزار برای ویرایش ترسیمه های موجود استفاده می گردد. برای شعاع دستور  profile را اجرا نموده و یک ترسیمه به شکلی که مشاهده می کنید ایجاد نمایید. سپس دستور corner از نوار ابزار operation  با کلیک بر روی ان اجرا نمایید. پس از اجرای این دستور گزینه های مختلف آنرا می توانید در نوار ابزار sketch tools  نیز مشاهده کنید. پر کاربرد ترین گزینه این دستور گزینه Trim all element می باشد. در این حالت کلیه قسمت های اضافی لبه های انتخابی حذف شده و محل تقاطع لبه ها گرد می شود.

با انتخاب گزینه undo از منوی edit ترسیمه به صورت ابتدایی خود باز می گردد. اکنون دوباره دستور corner را اجرا نموده و این بار بر روی نقطه محل تقاطع لبه ها کلیک نمایید. مشاهده می کنید که به این طریق نیز می توانید این دستور را اجرا نمایید. اکنون دوباره دستور corner را اجرا نموده و این بار گزینه  trim first element  را فعال سازید.  این کار موجب می شود که فقط قسمت اضافه لبه ابتدایی حذف شده و قسمت اضافه لبه دوم باقی می ماند. از هر انتخاب سایر گزینه های این دستور نیز می توانید با کلیک بر روی انها بررسی نمایید.

دستور دیگری که در این قسمت قصد بررسی انرا داریم دستور chamfer می باشد. از دستور  chamfer برای ایجاد پخ در روی محل تقاطع لبه ها استفاده می گردد:


پس از اجرای این دستور اندازه قسمتی که پخ خواهد خورد و همچنین زاویه آن را می توانید تعیین نمایید.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد