ღ ミ ◕قلب طلایی ◕ ミ ღ

ღ ミ ◕قلب طلایی ◕ ミ ღ

زندگی شهد گل است..زنبور عسل می خوردتش..آنچه می ماند عسل خاطره هاست..
ღ ミ ◕قلب طلایی ◕ ミ ღ

ღ ミ ◕قلب طلایی ◕ ミ ღ

زندگی شهد گل است..زنبور عسل می خوردتش..آنچه می ماند عسل خاطره هاست..

آشنایی با سیستم عامل لینوکس اوبونتو

اوبونتو یک سیستم عامل کاملاً‌ آزاد و رایگان بر اساس گنو/لینوکس٬ همراه با پشتیبانی در سطح جامعه کاربران و خدمات تجاری و حرفه‌ای است. اوبونتو توسط اجتماع بزرگی از کاربران و توسعه دهندگان در سراسر دنیا توسعه داده میشود و ما از شما نیز دعوت می‌نمائیم تا به این اجتماع بپیوندید!

اجتماع اوبونتو بر اساس ایده‌های فلسفه اوبونتو که می‌گوید: نر‌م‌افزار باید آزاد و رایگان در اختیار عموم باشد٬ همچنین ابزارهای نرم‌افزاری

'My Ubuntu setup is faster than a PC and prettier than a Mac...' The Times

نرم‌افزاری مختلف می‌بایست به صورت سفارشی و به زبان محلی کاربران در اختیارشان باشند و کاربران مجاز باشند نرم‌افزار را بر اساس نیازهای خود سفارشی نموده و استفاده نمایند٬ شکل گرفته است.

این آزادیها موجب شده‌اند٬ اوبونتو اساساً با نرم افزارهای سنتی خصوصی متفاوت باشد. نه تنها ابزارها و نرم‌افزارهای مورد نیازتان رایگان هستند٬ بلکه شما مجاز خواهید بود نرم‌افزارها را مطابق نیازتان و بگونه‌ای که مایلید سفارشی نموده و استفاده نمائید.

اوبونتو برای استفاده به عنوان رومیزی و کارگزار (سرور) مناسب است. نسخه فعلی اوبونتو از معماری‌های سخت افزاری مختلف شامل انواع PC های Intel x86 و 64bit و همچنین ماشین‌های UltraSPARC T1 شرکت SUN و PowerPC شرکت Apple پشتیبانی می‌کند.

اوبونتو دارای بیش از ۱۶۰۰۰ بسته نرم‌افزاری است و هسته اصلی آن بر روی یک سی‌دی عرضه میشود. اوبونتو دارای انواع ابزارهای نرم‌افزاری از نرم‌افزارهای کاتب و صفحه گستردهٔ اداری تا کارگزارهای اینترنتی و ابزارهای مناسب برنامه‌نویسی است.

منبع : شاهوار دات نت

نکته جالب تر اینکه شما می توانید علاوه بر اینکه آن را دانلود کنید ، CD‌ آن را از سراسر جهان سفارش دهید و آن را رایگان درب منزل خود تحویل بگیرید !

+ توضیحات تکمیلی به این مطلب اضافه شد.

+ اضافه شد :

جهت دریافت CD رایگان سیستم عامل لینوکس اوبونتو ابتدا اینجا را کلیک کنید، در مرحله بعد بر روی گزینه سفارش سی دی رایگان یعنی I want to request CDs of Ubuntu 7.04 (Feisty Fawn) کلیک کنید، اکنون در مرحله سوم شما باید در این سایت عضو شوید و برای خود یک اکانت ایجاد نمائید، پس بر روی create a new account کلیک کنید، حالا جهت عضویت کافی است در قسمت E-mail address نشانی ایمیل خود را به طور صحیح وارد کنید تا لینک عضویت برای شما بلافاصله ایمیل شود. اکنون با کلیک بر روی لینک عضویت که به ایمیل شما فرستاده شده است مراحل ثبت نام خود را تکمیل کرده و CD خود را سفارش دهید. ارسال CD حداقل دو هفته زمان می برد.

نکته مهم :

آدرس خود را به شکل لاتین وارد کنید ، ذکر کشور و شهر و تلفن به همراه کد شهر و کشور الزامی است. به عنوان مثال این آدرس را در نظر بگیرید : خیابان محمدی فر - کوچه ی یاس- پلاک 14 - واحد 5 که باید به این شکل وارد نمائید : Mohammadi Far ST - Yas lane - NO. 21 - Unit 5 و شماره تلفن که باید به طور مثال به شکل 009802122334455 وارد گردد.


» مشاهده سایت رسمی لینوکس اوبونتو
» سفارش سی دی و دریافت رایگان آن (حتی کشور ایران عزیزمان)
» راهنمای فارسی اوبونتو » سایت فارسی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد