ღ ミ ◕قلب طلایی ◕ ミ ღ

ღ ミ ◕قلب طلایی ◕ ミ ღ

زندگی شهد گل است..زنبور عسل می خوردتش..آنچه می ماند عسل خاطره هاست..
ღ ミ ◕قلب طلایی ◕ ミ ღ

ღ ミ ◕قلب طلایی ◕ ミ ღ

زندگی شهد گل است..زنبور عسل می خوردتش..آنچه می ماند عسل خاطره هاست..

6 اشتباه در یادگیری انگلیسی


زبان آموزان کدام اشتباهات را مرتکب می شوند؟ کدام اشتباهات باعث کندی و تاثیر کمتر یادگیری انگلیسی می شود؟


کسانی که برای یادگیری انگلیسی تلاش می کنند، ممکن است از برخی اشتباهات یادگیری خود غافل باشند که همین غفلت تاثیر منفی در یادگیری آنها خواهد داشت.

در ادامه شش اشتباه بزرگ در یادگیری انگلیسی آورده شده است.

 

1-تمرکز بیش از حد بر روی گرامر

 

این یکی از بزرگترین و بدترین اشتباهات در یادگیری انگلیسی می باشد. دلیل آن هم این است که گرامر زبان انگلیسی بسیار وسیع و پیچیده بوده و به یاد آوردن تمام قواعد برای استفاده زمان بر می باشد که این زمان در حین نوشتن یا مکالمه موجود نمی باشد.


گرامر انگلیسی باید از راه مکالمه و به صورت ناخودآگاه یادگیری شود. درضمن بسیاری از نکات گرامری موجود در کتاب ها کاربردی نداشته و زبان آموز با تمرکز بیش از حد بر روی گرامر صرفا زمان خود را تلف کرده است.

 

 

2-اجبار برای صحبت کردن زودهنگام

 

یکی دیگر از موارد اشتباه، اجبار کردن یا مجبور بودن برای انگلیسی صحبت کردن می باشد. در برخی کلاس های آموزش زبان فرد مجبور است از همان ابتدا و بدون هیچ زمینه ای در زبان، انگلیسی صحبت کند که همین باعث کندی و کمبود اعتماد به نفس می شود. بهتر است به خود زیاد فشار نیاورید و بیشتر تمرکز خود را به گوش دادن اختصاص دهید و هرگاه آماده بودید صحبت کردن را آغاز کنید.

 

 

3-صرفا یادگیری انگلیسی رسمی کتاب ها

 

متاسفانه بیشتر زبان آموزان فقط از روی کتاب های رسمی، انگلیسی یاد می گیرند. مشکل این روش این بوده که انگلیسی که مردم استفاده می کنند با آنچه در کتاب ها تدریس می شود متفاوت بوده. مردم از اصطلاحات عامیانه، کلمات محاوره ای، ضرب المثل ها استفاده می کنند که این موارد تمرکز اغلب کتاب های زبان نمی باشد. اگر می خواهید بهتر انگلیسی را یاد بگیرید، برای انگلیسی عامیانه بیشتر اهمیت بدهید.

 

 

4- تلاش برای بی عیب و نقص بودن


بیشتر تمرکز مدرسان انگلیسی و دانشجویان بر روی اشتباهات است. آنها می خواهند بی عیب و نقص باشند و مدرسان نیز مدام در حال اصلاح کردن اشتباهات هستند. برای زبان آموزان بهتر می باشد، حساسیت خود را کاهش داده و تمرکز خود را بر روی ارائه ایده ها، دیدگاه ها و نظرات خود به انگلیسی قرار دهند. نگرانی در مورد اشتباهات بی مورد است زیرا حتی انگلیسی زبانان نیز هر روز ده ها بار اشتباه می کنند، همچنین با تمرین این اشتباهات روز به روز کمتر خواهد شد.

 


5-تکیه کردن تنها بر کلاس زبان

 

یک تفکر غلط بین دانشجویان این است که مسولیت یادگیری زبان خود را کاملا بر دوش کلاس زبان و استادان خود گذاشته اند. آنها تصور می کنند که موفقیت آنها در یادگری زبان به کلاس زبان و مطالبی که آنجا می آموزند وابسته است. این تفکر اشتباه و خطرناک می باشد. اگر کسی بخواهد انگلیسی یاد بگیری باید مسئولیت یادگیری را بر عهده خودش بگذارد. باید هر روز خودش یاد بگیرد و مطلب بخواند و تمرین کند. یک مدرس خوب راه را آسان تر خواهد کرد ولی از مسولیت یادگیری زبان آموز چیزی کم نمی کند.

 

 

6-استفاده از دیکشنری های انگلیسی به فارسی

 

تنها فایده استفاده از دیکشنری های انگلیسی به فارسی برای کلمات بسیار دشوار که مفهوم آنها را متوجه نشده اید و همچنین مترجمان می باشد. در غیر این صورت برای یادگیری روزانه و چک کردن معنی کلمات انگلیسی، هرگز از آن گونه دیکشنری ها استفاده نکنید. زیرا انگلیسی و زبان های دیگر با فارسی متفاوت بوده و صرفا هر کلمه در انگلیسی با کلمه ای در فارسی برابر نمی باشد.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد