ღ ミ ◕قلب طلایی ◕ ミ ღ

ღ ミ ◕قلب طلایی ◕ ミ ღ

زندگی شهد گل است..زنبور عسل می خوردتش..آنچه می ماند عسل خاطره هاست..
ღ ミ ◕قلب طلایی ◕ ミ ღ

ღ ミ ◕قلب طلایی ◕ ミ ღ

زندگی شهد گل است..زنبور عسل می خوردتش..آنچه می ماند عسل خاطره هاست..

همه چیز در مورد چگونگی و آموزش تبدیل رایانه به تلفن



رایانه تان را تبدیل به تلفن همراه کنید
پشت رایانه خود نشسته‌اید و سخت مشغول انجام کارهای خود هستید اما مدام تلفن شما به صدا در می‌آید و مجبور می‌شوید کار با رایانه را متوقف کرده و به تماس‌های خود پاسخ دهید. معمولا کاربران در این شرایط گوشی تلفن همراه خود را بین گوش و شانه‌های خود قرار می‌دهند و هم‌زمان با کار با صفحه‌ کلید و ماوس به گفت‌وگوی تلفنی می‌پردازند؛ اقدامی که از نظر پزشکی آسیب‌های فراوانی را به دنبال خواهد داشت که یکی از آن‌ها آرتروز گردن است.
 
این در حالی است که شما می‌توانید در ویندوز هفت و از طریق ارتباط بلوتوث این مشکل را به سادگی برطرف کنید.
 در این مطلب به آموزش این کار در رایانه می‌پردازیم.

برقراری ارتباط تلفنی از طریق رایانه

یکی از امکانات ویژه‌ای که در ویندوز هفت تعبیه شده و بسیار کاربردی است ایجاد ارتباط بین گوشی تلفن همراه و رایانه است. برقراری ایـن ارتباط با استفاده از سرویس بلوتوث امکان‌پذیر اسـت.به‌ طور طبیعی تقریبا تمامی تلفن‌های همراه و لپ‌تـاپ‌ها دارای بلوتوث هستند اما در رایانه‌هـای رومیزی این امکان به‌طور پیش‌فرض وجـود ندارد هـر چنـد که کاربران می‌توانند با خرید سخت‌افـزار بلوتوث ایـن مشکل را برطرف کنند. حال شرایط بـرای برقراری ارتباط تلفنی با رایانه فراهم است.

روشن کردن بلوتوثدر ابتدا لازم است بلوتوث تلفن همراه خود را روشن کنید. حال باید ارتباط رایانه و تلفن همراه را برقرار کنید. برای این کار روی علامت بلوتوث که در نوار وظیفه و در کنار ساعت ویندوز نمایش داده می‌شود راست کلیک کرده و گزینـه Show Bluetooth Devices را انتخاب کنید. در صفحه‌ای که باز می‌شود روی نام بلوتوث گوشی خود کلیک کنید. با انجام این کار صفحه‌ای باز می‌شود که امکانات پیش‌بینی شده در ویندوز برای برقراری ارتباط تلفن همراه و رایانه را نشان می‌دهد.حال لازم است تا هدفون خود را نیز به رایانه متصل کنید تا امکان استفاده از گوشی و میکروفون فراهم باشد. البته در همین ابتدا باید به این نکته اشاره کنیم که در زمان اجرای هر یک از دستورات و فرمان‌های تعبیه شده در این سرویس، پیغامی برای تایید ارتباط به گوشی تلفن شما ارسال می‌شود که باید آن را تایید کنید تا ارتباط برقرار شود.

تماس گرفتن با مخاطباناولین گزینه‌ای که در این صفحه برای استفاده کاربران گنجانده شده است امکان استفاده از سرویس اینترنت تلفن همراه در رایانه است. کاربرانی که از سرویس‌های اینترنت همراه استفاده می‌کنند می‌توانند با استفاده از این گزینه سرویس اینترنت سیم‌کارت خود را روی رایانه داشته باشند و از این طریق وارد اینترنت شوند.سرویس تماس با مخاطبان در دومین بخش این صفحه تعبیه شده است. کادر ویژه‌ای که با عنوان Make a Call to This Number مشخص شده است برای وارد کردن شماره تماس مورد نظر شماست. شماره تماس را در این کادر وارد کرده و سپس روی گزینه Call کلیک کنید.خواهید دید که با انجام این کار تماس شما برقرار می‌شود و می‌توانید با استفاده از هدفون با مخاطب خود مکالمه داشته باشید. در ردیف پایین‌تر نیز گزینه‌ای وجود دارد که امکان استفاده از بلندگوهای رایانه را برای پخش از طریق تلفن ‌همراه فراهم می‌کند. یعنی اگر در حال پخش فایل‌های صوتی روی تلفن همراه باشید با کلیک روی این بخش می‌توانید خروجی صدای آن را روی بلندگوهای رایانه خود داشته باشید.

پاسخ به تماس دیگرانانجام این کار نیز بسیار ساده است. کافی است روی گزینه Connect که در ردیف چهارم این صفحه وجود دارد کلیک کنید.این بخش که با عبارت Use This Computer as … مشخص شده است امکان پاسخ‌گویی به تماس‌ها از طریق رایانه را فراهم می‌کند. با کلیک روی گزینه Connect تنظیمات به گونه‌ای انجام می‌شود که در صورت دریافت تماس در تلفن ‌همراه، آن تماس به طور خودکار در حالت پاسخ‌گویی قرار می‌گیرد و شما می‌توانید با استفاده از هدفون و میکروفن پاسخگوی آن باشید.

ارسال و دریافت فایلدر ادامه دو گزینه دیگر را مشاهده خواهید کرد که امکان ارسال و دریافت بین رایانه و تلفن همراه را فراهم می‌کند. با استفاده از گزینه اول که با عبارت Browse files … مشاهده می‌شود می‌توانید محتویات ذخیره شده در حافظه تلفن همراه خود را به نمایش گذاشته و امکان ارسال و دریافت فایل را فراهم کنید.گزینه دوم نیز برای تبادل فایل از رایانه با تلفن همراه در نظر گرفته شده است. کلیک روی عبارت Send files … صفحه‌ای را باز خواهد کرد که دارای گزینه Browse است و به شما امکان می‌دهد تا اطلاعات مورد نظر در رایانه را برای ارسال به تلفن همراه انتخاب کنید.

تاریخ درج :دوشنبه 30 بهمن 1391منبع : تک ای تیارسال شده توسط : حمید رضا خانی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد