ღ ミ ◕قلب طلایی ◕ ミ ღ

ღ ミ ◕قلب طلایی ◕ ミ ღ

زندگی شهد گل است..زنبور عسل می خوردتش..آنچه می ماند عسل خاطره هاست..
ღ ミ ◕قلب طلایی ◕ ミ ღ

ღ ミ ◕قلب طلایی ◕ ミ ღ

زندگی شهد گل است..زنبور عسل می خوردتش..آنچه می ماند عسل خاطره هاست..

7 هفت واقعیت در مورد مغز انسان



7 واقعیت در مورد مغز شما
7 واقعیت در مورد مغز شما
واقعیت اوّل: بیش‌تر وزن مغز را آب تشکیل می‌دهد و بخش جامد، عمدتاً از جنس چربی است. بیش‌تر مردم تصوّر می‌کنند که مغز به طور کامل جامد است، امّا 75 درصد مغز را آب تشکیل می‌دهد.
 
واقعیت دوم: 160,000 کیلومتر رگ ‌خونی میکروسکپی در مغز وجود دارد. این به این معنی است که اگر تمام رگ‌های خونی مغز را در امتداد یک‌دیگر قرار دهیم، شما می‌توانید آن را 4 بار دور کره زمین بپیچانید یا این‌که کره‌ی ماه را با رگ‌های مغز دو نفر به زمین متّصل کنید.
 
واقعیت سوم: مغز شما بین 10 تا 23 وات، برق تولید می‌کند. این قدرت برای روشنایی دو لامپ کم مصرف کافیست. بخش عمده‌ای از این قدرت تولید شده، به منظور ارتباط عصبی مغز با دیگر اعضا استفاده می‌شود.
 
واقعیت چهارم: یک فرد معمولی، روزانه 70 هزار فکر انجام می‌دهد. شما همیشه در حال فکر کردن هستید. با تغییر این تفکّرات، شما می‌توانید به‌طور کل سیم‌کشی عصبی مغزتان را تغییر دهید.
 
واقعیت پنجم: تردستی، موجب تغییرات سریع در مغز می‌گردد. تردستی و یادگیری کارهای پیچیده‌ی جدید، تاثیر بسیار مثبتی بر روی مغز انسان دارد. تردستی و حرکات پیچیده، موجب رشد بخش خاصّی از مغز می‌شود؛ بنابراین اتّصالات عصبی در مغز، افزایش چشمگیر پیدا می‌کند. هم‌چنین کارها و مسائل پیچیده می‌تواند موجب رشد چشمگیر مغز شود.
 
واقعیت ششم: مغز توانایی احساس درد را در هیچ صورتی ندارد. مغز قادر به حس کردن درد در خود نیست و تنها می‌تواند درد بخش‌های دیگر بدن را دریافت کند. در واقع هیچ دریافت کننده‌ی دردی در مغز وجود ندارد.
 
واقعیت هفتم: ارتفاع مغز انسان، 9.3 سانتی‌متر است. مغز از آن چیزی که مردم تصوّر می‌کنند، کوچک‌تر است. اندازه‌ی مغز  16 در 14 در 9.3 سانتی متر و وزن آن 1.3 کیلوگرم است. در همین 1.3 کیلوگرم، 200 میلیون سلول عصبی (نورون) وجود دارد.



منبع:سایت فراتر از علم

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد