ღ ミ ◕قلب طلایی ◕ ミ ღ

ღ ミ ◕قلب طلایی ◕ ミ ღ

زندگی شهد گل است..زنبور عسل می خوردتش..آنچه می ماند عسل خاطره هاست..
ღ ミ ◕قلب طلایی ◕ ミ ღ

ღ ミ ◕قلب طلایی ◕ ミ ღ

زندگی شهد گل است..زنبور عسل می خوردتش..آنچه می ماند عسل خاطره هاست..

بررسی کامل گوشی گلکسی اس 4 (samsung galaxy s4)

گوشی‌های هوشمند خانواده گلکسی اس سامسونگ از همان نسخه نخستین طرفداران بسیاری میان کاربران پیدا کردند. اما این مساله باعث نشد سامسونگ از تلاش بیشتر دست بردارد و به همین دلیل، چهارمین کهکشان زیبای خود را نیز از ششم اردیبهشت تحت قرارداد دو ساله AT&T با قیمت 639 دلار  روانه بازار اروپا خواهد کرد.

البته این گوشی رقبای سرکشی همچون آی‌فون 5 دارد و به دست آوردن جایگاه نخستِ بهترین اسمارت‌فون موجود چالش بزرگی برای آن است.

بررسی کامل گلکسی اس 4 سامسونگ 

گلکسی اس 4 سامسونگ، یک سر و گردن بالاتر از برادران بزرگ‌تر خود است و قابلیت‌ها و امکانات بهتر و مطلوب‌تری دارد. پرچم‌دار جدید سامسونگ همه امکانات گوشی‌های قبلی خانواده خود را در میان سخت‌افزار قوی‌تر و نرم‌افزارهای متفاوت جمع کرده است. به لطف مجموعه کاملی از انواع حسگرهایی که دارد، گلکسی اس 4 را می‌توان یک گوشی همه‌کاره که همه باید آن را داشته باشند، دانست. این گوشی امکاناتی دارد که با شنیدن و دانستن آنها حتما هیجان زده خواهید شد. 

بررسی کامل گلکسی اس 4 سامسونگ
گلکسی اس 4، صفحه‌نمایش بزرگ‌تر، عمر باتری طولانی‌تر و قدرت بیشتر در بدنه‌ای کوچک‌تر از گلکسی اس 3 دارد. در این مقاله این گوشی هوشمند را ار هر نظر زیر ذره بین برده‌ایم تا بیشتر با آن آشنا شویم. 

باید بدانید دو نسخه از گلکسی اس 4 عرضه خواهد شد: یکی I9500 است که پردازنده Exynos 5 Octa دارد و دیگری I9505 است که فناوری اتصال LTE و تراشه اسنپ‌دراگون 600 دارد. این مقاله، بررسی مدل دوم است. 

نگاه 360 درجه

اندازه گوشی گلکسی اس 4 را می توان یکی از بهترین مزیت‌های آن دانست. این اسمارت‌فون از نظر قدی هم اندازه برادران بزرگ‌تر خود است اما حدود 0.8 میلی‌متر نازک‌تر، 0.7 میلی‌متر باریک‌تر و 3 گرم سبک‌تر است. این در حالیست که صفحه‌نمایش آن 0.2 اینچ بزرگ تر از گلکسی‌های پیشین، میزان شارژدهی باتری آن بیشتر و قابل تعویض است و حسگرهای و رادیوهای بیشتر و جدید دارد. 

گلکسی اس 4 همچنین از شیشه گوریلا گلاس 3  و Corning  بهره گرفته است. با توجه به ترکیب جدید صفحه‌نمایش این گوشی، شیشه‌ آن ضدخش و بسیار جمع‌وجورتر از نسخه‌های قبلی است. همچنین غلاف دور گوشی نیز باریک‌تر است. 



طراحی و کیفیت ساخت


پاشنه آشیل گلکسی اس 4 سامسونگ طراحی ظاهر آن است. طراحی4، آیتمی است که کمترین تغییر را در مقایسه با گلکسی اس 3 داشته است. این اسمارت‌فون نیز همچون مدل‌های قبلی، حس پلاستیکی بودن را به کاربر القا می‌کند و احساس می‌کنید اسباب‌بازی در دست گرفته‌اید. به همین دلیل، این مدل نیز برای جنس بدنه خود، زیر باد انتقادهای شدید کارشناسان و کاربران قرار دارد. 
بررسی کامل گلکسی اس 4 سامسونگ

با همه این حرف‌ها، گلکسی اس 4 را آسان‌تر از گلکسی اس 3 می‌توان کنترل کرد و راحت‌تر از اچ‌تی‌سی وان در دست می‌نشیند. سامسونگ این اطمینان را به کاربران می‌دهد علاوه بر 5 اینچ بودن این گوشی، اما استفاده از آن دشوار نیست. 
بررسی کامل گلکسی اس 4 سامسونگ


صفحه‌نمایش 

یکی از مهم‌ترین به‌روزرسانی‌های سامسونگ گلکسی اس 4، صفحه‌نمایش 5 اینچ سوپر AMOLED با رزولوشن 1080p است. این نمایشگر ماتریکس PenTile و تراکم تصویر 441 پیکسل در هر اینچ دارد. این مساله در گلکسی اس 3 باعث شده بود تا با نگاه بسیار دقیق و ریزبین لکه‌هایی در تصویر دید. 

طراحی ماتریکس PenTile در نسخه چهارم گلکسی های اس سامسونگ تغییر کرده است. به طوریکه زیرپیکسل‌های سبز نمایشگر دو برابر بیشتر از زیرپیکسل‌های آبی‌ و قرمز هستند. چیدمان این زیر پیکسل‌ها نیز تغییر کرده است. البته این تغییرات را فقط زیر میکروسکوپ می‌توان متوجه شد. 
بررسی کامل گلکسی اس 4 سامسونگ

بررسی کامل گلکسی اس 4 سامسونگ
همه این حرف‌ها را زدیم تا بگوییم همه نکات منفی نمایشگر سوپر امولد گوشی Galaxy S4 برطرف شده است و کیفیت تصویر آن با صفحه‌نمایش گوشی‌های هوشمند موجود در بازار قابل مقایسه نیست. کنتراست و زاویه دید این نمایشگر بسیار عالی است و همه تصاویر بدون توجه به زاویه دید، خوب و بی اشکال دیده می‌شوند. 

میزان خلوصی رنگ‌های این صفحه‌نمایش نیز یک سر و گردن بالاتر از دیگر نمایشگرهای ال‌سی‌دی گوشی‌های موبایل است. به طوریکه حتی تصاویر تار را نیز بسیار شفاف و زنده نشان می‌دهد. میزان شفافیت تصویر نمایشگر این گوشی خیلی بالا نیست. اما به لطف انعکاس بسیار پایین نور، صفحه نمایش در محیط‌های پرنور و فضای بیرون از خانه خوانایی خوبی دارد. 



 تنظیمات گوشی


سامسونگ، حسگرهای جدیدی به گلکسی اس 4 اضافه کرده است اما قالب کلی تنظیمات آن تغییر چندانی نکرده است. همچون گلکسی اس 3، در زیر صفحه نمایش، سه کلید فیزیکی منو، بازگشت و کلید خانه قرار دارند. البته این کلیدها علاوه بر کاربری اصلی خود، قابلیت‌های دیگری نیز دارند. 
بررسی کامل گلکسی اس 4 سامسونگ
به طور مثال، با فشار و نگهداشتن طولانی کلید منو می‌توانید قابلیت Google Now را فعال کنید. یا کلید خانه بین فعالیت‌های مختلف گوشی سوئیچ می‌کند. با فشار و نگهداشتن کلید بازگشت، منویی کنار صفحه  باز می ‌شود که برای قابلیت چند-پنجره (اگر فعال باشد) است. یا اگر کلید خانه را دوبار پشت سر هم فشار دهید دستیار صوتی سامسونگ S فعال می‌شود. 
بررسی کامل گلکسی اس 4 سامسونگ
در بالای صفحه نمایش، هدفون و انواع حسگرهای گوشی قرار دارند. حسگرهای مجاورت و نور که در بیشتر اسمارت‌فون‌ها حضور دارند در گلکسی اس 4 در کنار حسگرهای دیگری همچون حسگر حرکت IR قرار دارند که باعث فعال شدن حرکت‌های Air در اپلیکیشن‌هایی همچون مرورگر وب و موزیک پلیر می‌شود. همچنین، دوربین دوم 2.1 مگاپیکسل برای برقراری تماس تصویری و چراغ LED  نیز در بالای نمایشگر وجود دارند. 

در سمت چپ گوشی، کلید کنترل صدا قرار دارد. در حالیکه کلید پاور و قفل گوشی در سمت راست گوشی تعبیه شده است. متاسفانه، با اینکه دوربین Galaxy S4 به طور کلی به‌روزرسانی شده است اما این کهکشان نیز همچون برادران بزرگ‌تر خود از داشتن کلید اختصاصی دوربین بی‌نصیب است. 
بررسی کامل گلکسی اس 4 سامسونگ
برای عکاسی می‌توانید از کلید فیزیکی کنترل صدا استفاده کنید اما نمی‌توان به صورت دو مرحله‌ای از آن استفاده کرد. در بالای گلکسی اس چهار سوکت 3.5 میلی‌متری صدا، میکروفون ثانویه و اینفرارد قرار دارد که به کاربر اجازه می‌دهد از گوشی خود به عنوان ریموت کنترل وسایل خانه استفاده کند. بعلاوه، نرم‌افزار کنترل از ره دور قوی‌ای هم دارد که پایگاه اطلاعاتی کالی دارد.

پورت میکرو یواس‌بی در پایین قاب بدنه برای شارژ گوشی و اتصال داده استفاده می‌شود. این گوشی نه فقط از یواس‌بی، بلکه از  MHL 2.0 جدید که خروجی‌های سه‌بعدی 1080p و اتصالت تلویزیون را بدون منبع انرژی خارجی ممکن می‌سازد. پیش از این کاربر مجبور بود تا شارژر خود را به آداپتور وصل کند اما گلکسی اس چهار نیاز به این وسیله اضافه را برطرف کرده است. 
بررسی کامل گلکسی اس 4 سامسونگ
میکروفون گوشی نیز در پایین بدنه قرار دارد. 

در پشت گوشی هوشمند  گلکسی اس 4 شاهد یک دوربین 13 مگاپیکسل با لنز فول اچ‌دی هستیم. همچون گلکسی اس سه، فلاش LED دوربین در سمت راست دوربین قرار دارد اما شبکه بلندگوی آن به قسمت پایین سمت چپ دستگاه تغییر جا داده است. با جابه‌جا کردن قاب باتری گوشی، جایگاه کارت حافظه میکرو اس‌دی، باتری ارتقا یافته 2600 میلی‌مپر ساعت و شیار کارت حافظه میکرو اس‌ی دیده می‌شوند. 

حافظه داخلی گوشی را می‌توان با کارت حافظه خارجی ارتقا داد. در آزمایشات مشخص شده 500 میلی آمپری که به باتری گلکسی اس 4 اضافه شده است برای مصرف بالای تراشه پردازنده و رزولوشن صفحه نمایش بسیار ضروری است و در مقایسه با مدل های پیش از خود، میزان شارژدهی بیشتری دارد. عمر باتری در طول تماشای ویدئو و مرور وب نیز بهتر شده است. 



قابلیت‌های حرکتی، Air و صفحه نمایش هوشمند


گوشی Galaxy S4 سامسونگ با قابلیت‌های پیشرفته همراه شده است که به لطف سخت‌افزار قدرتمند و حسگرهای متعدد کاربری بسیاری خوبی دارند.  Air View که نخستین بار آن را در گلکسی نوت 2 مشاهده کردیم، با قلم نوری S  کار می‌کند. اما گلکسی اس 4 قلم نوری ندارد. حتی به آن نیازی هم ندارد زیرا نمایشگر می‌تواند حرکات انگشت کاربر را به خوبی دنبال کند. 
 
این قابلیت باعث فعال شدن پیش نمایش اطلاعات (همچون متن پیامک، ورودی‌های تقویم و ...)، پیش نمایش ویدئوها با اشاره روی منطقه‌ای در تایم‌لاین، رفتن به آهنگ بعدی با اشاره روی کلمه بعدی (با کلید قبلی هم کار می‌کند)، پیش نمایش محتویات فولدرها، شماره‌گیری فوری شماره‌های تماس و بزرگ کردن محتویات صفحات وب می‌شود. گزینه نمایش Air  می‌تواند حرکات انگشت را در فاصله یک سانتی‌متری از نمایشگر ردیابی کند.

از دیگر مشخصات Air باید به گزینه حرکات Air اشاره کرد. نگاه کوتاه یکی از ویژگی‌های این قابلیت است. یکی دیگر از آنها دست تکان دادن برای گوشی است. به طور مثال، با تکان دادن عمودی دست می‌توانید صفحات وب را در مرورگر فهرست‌وار نگاه کنید. یا تکان دادن افقی دست بین تب‌های مختلف در وب، آهنگ‌ها در موزیک پلیر و عکس‌ها در آلبوم جابه‌جا شوید. حتی می‌توانید با تکان دست در بالای نمایشگر هوشمند، تماس تلفنی برقرار یا اپلیکیشنی را جابه‌جا کنید. 

Air Gestures می‌تواند تا فاصله حداکثر 7 سانتی‌متری دست کاربر را ردیابی کند. البته توجه داشته باشید که فقط برنامه‌های خود سامسونگ از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند و برنامه‌های دیگر همچون گوگل کروم این کارایی را ندارند. 

Smart Stay و چرخش هوشمند نیز از دیگر قابلیت‌های گلکسی اس 4 هستند. Stay از قفل شدن گوشی هنگامی که دوربین دوم می‌تواند صورت کاربر را ببیند، جلوگیری می‌کند که برای مطالعه بسیار کارساز است. و چرخش هوشمند نیز به جای استفاده از حسگر چرخشی، با حرکت صورت شما صفحه را می چرخاند.  

Smart Scroll یکی از دو قابلیت جدید گلکسی اس 4 است. این ویژگی به کاربر اجازه می‌دهد با کج و صاف کردن گوشی در میان فهرست نرم‌افزارها جست‌وجو کند. برای کارایی سودمند این قابلیت، یک قابلیت یک شتاب‌سنج است که از اسکرول ناخواسته کاربر جلوگیری می‌کند.  

دومین ویژگی جدید گوشی، ساده‌تر و مفید‌تر است. هنگام تماشای ویدئو، گوشی با استفاده از دوربین ثانویه چهره کاربر را ردیابی می‌کند و هر زمان که او چشم خود را از صفحه نمایش گوشی برداشت، پخش فیلم را قطع می‌کند. با دوباره نگاه کردن به صفحه، پخش ویدئو ادامه پیدا خواهد کرد.

برخی از قابلیت‌های حرکتی گلکسی اس 4 جدید نیستند. از جمله می‌توان به تماس  مستقیم (هنگام مشاهده اطلاعات تماسی یک مخاطب با گرفتن گوشی در کنار گوش خود، شماره او به طور خودکار گرفته می‌شود )، هشدار هوشمند (هنگامی که تماس یا پیامکی را از دست داده‌اید، هنگام برداشتن گوشی با لرزشی آن را به اطلاع شما می‌رساند) بزرگ‌نمایی در آلبوم عکس‌ها، تکان دادن گوشی برای اسکن دوباره برای یافتن بلوتوث‌های روشن، خاموش کردن آلارم یا توقف آهنگ در حال پخش با برعکس گذاشتن گوشی روی سطح صاف اشاره کرد.



S Voice و Google Now


S Voice در واقع برای رقابت با فناوری Siri اپل طراحی و ساخته شده است و نخستین بار است که روی گلکسی اس 4 عرضه می‌شود. S Voice می‌تواند تماس برقرار کند، پیامک بنویسد، موسیقی پخش، نرم‌افزاری را باز کند یا تنظیماتی را تغییر دهد. همچنین می‌تواند یادداشت بنویسد، ریمایندر، آلارم، تایمر، رویداد یا برنامه‌ای را تنظیم، آب‌وهوا را کنترل یا در اینترنت جست‌وجو کند. در آخر هم باید گفت، می‌تواند به سوال کاربران پاسخ دهد.

S Voice در واقع نسخه دوم Google Now است اما کمتر از آن روی جست‌وجو تکیه دارد. البته برخی از قابلیت‌های گوگل Now نیز همچون S Voice است. به طور مثال، می‌تواند به تماس‌های دریافتی پاسخ دهد یا آلارم تنظیم کند. مشکل S Voice این است که همچون Now نمی‌تواند به طور دقیق و درست متوجه صحبت‌ها و دستورات کاربر بشود. اما با داشتن سیستم‌عامل آب‌نبات ژله‌ای، کاملا طبیعی بود که گلکسی اس 4 قابلیت Google Now را داشته باشد. 

از آنجا که Google Now به حساب کاربری گوگل کاربر متصل است می‌تواند به راحتی به جست‌وجوها، ایمیل‌ها و دیگر فعالیت‌های گوگلی شما دسترسی داشته باشد. با این قابلیت می‌توانید از اخبار ترافیک یا تعداد گل‌های تیم ورزشی موردنظر خود آگاه شوید. یا حتی می‌توانید آب‌وهوا را پیش بینی یا رستوران دلخواه خود را پیدا کنید. 

Google Now، ویجت جداگانه‌ای روی صفحه اصلی گوشی دارد. 



بنچ‌مارک


گوشی هوشمند Galaxy S4 سامسونگ، تراشه اسنپ‌دراگون 600 دارد. پردازنده چهارهسته‌ای Krait 300 آن نیز فرکانس 9/1 گیگاهرتز و دو گیگابایت رم دارد. پردازنده گرافیکی گوشی نیز Adreno 320 است که عملکرد بسیار عالی دارد. 

سامسونگ گلکسی اس 4، خیلی راحت گوشی‌های اچ‌تی‌سی وان و ال‌جی اوپتیموس G Pro را پشت سر خود می‌گذارد. با اینکه هر دو گوشی مذکور نیز پردازنده مشابه دارند اما سرعت آنها 7/1 گیگاهرتز است. 

در مقایسه گلکسی اس 4 با این دو گوشی باید گفت که آنها از سیستم‌عامل قدیمی‌تر (4.1.2)  هم استفاده می‌کنند. با مقایسه پردازنده‌های گرافیکی آنها نیز با اس 4 بالاتر است. در تست Epic Citadel نیز با این چهارمین کهکشان سامسونگ بود که در صدر نشست. 

در آخر در تست جاوااسکریپت و HTML5، گلکسی اس 4 عملکرد خوبی داشت اما نه خوبی گلکسی نوت 2. برای آزمایش از مرورگر اندروید به جای کروم استفاده شد که به طور پیش فرض روی گوشی نصب بود. Galaxy S4 با تراشه اسنپ‌دراگون 600 بین صفحه‌ها پرواز می‌کند و هیچ گونه تاخیری ندارد. این سرعت در پخش ویدئو و تماشای عکس‌ها نیز مصداق دارد. 



دوربین 13 مگاپیکسل


گوشی هوشمند گلکسی اس 4  سامسونگ یک پله بالاتر از گوشی های اس 2 و سه که هر دو دوربین 8 مگاپیکسل داشتند، ایستاده است. این گوشی دوربین 13 مگاپیکسل دارد و با رزولوشن 4128×3096 پیکسل عکس‌برداری می‌کند. دوربین دوم که در جلوی گوشی قرار دارد نیز کیفیت 2 مگاپیکسل دارد. جالب است که هر دو دوربین می‌توانند به طور همزمان عکس‌برداری یا فیلم‌برداری کنند. 

رابط کاربری دوربین «دوربین گلکسی» است. منظره‌یاب آن هر دو دوربین عکاسی و فیلم‌برداری را پشتیبانی می‌کند. البته این مساله چندن هم خوب نیست زیرا اگر در حال عکاسی با کیفیت 13 مگاپیکسل هستید، باید ویدئوهای خود را نیز با نسبت تصویر 4:3 کادربندی کنید. 

اما دوربین قابلیت‌های جالبی دارد. یکی از آنها کلید Mode است که زیر کلید شاتر قرار دارد. این گزینه حالت‌های مختلف عکاسی را با توضیح به صورت چرخشی در اختیار کاربر قرار می‌دهد. هنگامی که با این حالت‌ها آشنا شدید، می‌توانید آن را به لیست پشت سر هم تغییر دهید.

قابلیت دیگر دوربین، نوار باریکی است که پایین صفحه نمایش داده می‌شود. این نوار حاوی انواع افکت‌های رنگی است. هه این گزینه‌ها، پیش نمایش دارند و می‌توانید پیش از اعمال ببینید چه اتفاقی برای منظره موردنظر شما خواهد افتاد. با اتصال به اینترنت می‌توانید افکت‌های بیشتر نیز به فهرست موجود اضافه کنید.

تنظیمات بیشتر در بالای سمت چپ نمایشگر هستند. ر اینجا گزینه‌های جالبی وجود دارد به طور مثال می‌توانید کلید کنترل صدا را به شاتر دوربین، فیلم‌برداری یا زوم تبدیل کنید. ویژگی جالب دوربین این است که تصاویر را بر اساس موقعیت مکانی آنها نام‌گذاری می‌کند. برای این منظور نیز از جی‌پی‌‌اس استفاده می‌کند. 

دوربین گلکسی اس 4 تنظیمات دستی نیز دارد. به طوری که می‌توانید حساست نوری (ISO) دوربین را به صورت دستی تنظیم کنید. گزینه‌های مختلف دوربین شامل HDR، پانوراما، عکاسی در شب و حالت ورزشی هستند. پانورامای آن بسیار جالب است و به طور 360 درجه عکس می‌گیرد و در انتها می‌توانید تصویر بزرگ با 60 مگاپیکسل کیفیت در اختیار داشته باشید. 

قابلیت‌های دیگر همان‌هایی هستند که در گلکسی اس‌های پیشین دیده بودیم. از جمله باید به «بهترین عکس» یا «بهترین چهره» اشاره کرد که چندین عکس از سوژه ثبت می‌کند و شما می‌توانید بهترین آنها را انتخاب و ذخیره کنید. Beauty Shot نیز قابلیت دیگر دوربین گلکسی اس 4 است. 

عکس 360 نامی است که سامسونگ برای Photo Sphere انتخاب کرده است که پانورامای گرد و مدور ایجاد می‌کند. درست همانند آنچه در Street View شاهد آن هستیم. با گزینه پاک‌کننده نیز می‌توانید موضوعات در حال حرکت عکس را حذف کنید (به طور مثال، افراد غریبه وارد کادر شما شده‌اند).

گزینه Drama از سوژه‌های در حال حرکت عکاسی می‌کند و آن را چندین بار کلون‌بندی می‌کند. باید توجه داشته باشید در این حالت، رزولوشن به 1080p کاهش پیدا می‌کند. روش یگری برای عکاسی از سوژه‌های متحرک استفاده از Cine Photo است که عکس‌های سینماگرام تولید می‌کند. نتیجه آن نیز  فایل‌های GIF متحرک هستند. 

Sound & shot هنگام ثبت عکس، صداهای محیط را نیز ضبط می‌کند. این قابلیت بسیار جالب است – به طور مثال، کاربر می‌تواند هنگم تماشای عکس‌های ساحل دریا، صدای امواج را نیز بشنود. یا مثلا صدای موتور ماشین را هگام تماشای عکس‌های مسابقه ماشین‌سواری بشنود. اما عکس‌ها را نمی‌توان با صدا برای دوستان ارسال کرد. عکس به تنهایی می‌رود و صدا در گوشی باقی می‌ماند. 

گلکسی اس 4 با هر دو دوربین عقب و جلو عکاسی می‌کند به همین دلیل، فردی که گوشی را نگه داشته است نیز در عکس حضور دارد.   

کاربر هنگام فیلم‌برداری امکان عکاسی نیز دارد که بسیار جالب است. همچون گوشی ال‌جی می‌توانید برای عکس خود افکت هم انتخاب کنید. همه گزینه‌های موجود برای عکاسی بسیار جالب هستند. کیفیت عکس‌ها نیز عالی است. جزئیات تصویر به خوبی دیده می‌شوند، رنگ‌ها کامل و خالص هستند و بالانس نور سفید دوربین نیز چیزی بین سرد وطبیعی است. 



قابلیت فیلم‌برداری


گلکسی اس 4 فایل‌های فیلم‌برداری شده را در فرمت MP4 و سرعت17 مگابیت در هر ثانیه ذخیره می‌کند. صدای تصاویر نیز با کیفیت استریو و نرخ ریت 128 کیلوبایت در هر ثانیه و سرعت سمپلینگ 48 کیلوهرتز ضبط می‌کند. 

دوربین فیلم‌برداری گزینه‌های متنوع همچون عکاسی ندارد. اما تصویربرداری دوگانه هست و می‌توانید صحنه آهسته و فیلم‌برداری برای نشان‌ دادن‌ فرآیندهای طولانی‌ در زمان‌ کوتاه از آن استفاده کنید. صحنه آهسته را می‌توان تا 8 برابر آهسه‌تر از نرمال ضبط کرد اما وضوح تصویر به 800x450 پیکسل و سرعت آن به 15 فریم در ثانیه کاهش می‌یابد. Time lapse هم سرعت تصویربرداری را حداکثر تا 8 برابر بیشتر می‌کند. در این حالت کیفیت تصویر 1080p و سرعت آن 30 فریم در ثانیه است. 

فوکوس لمسی هنگام فیلم‌برداری موجود است و می‌توانید در صورت نیاز به فوکوس خودکار مداوم دوربین نیز سوئیچ کنید. هنگام فیلم‌برداری می‌توان با کیفیت 6/9 مگاپیکسل (نسبت تصویر 16:9) عکس گرفت. 

ویدئوهای گلکسی اس 4 کمترین میزان نویز و جزئیات زیا دارند. خلوص رنگ‌ها و بالانس نور سفید همچون حالت عکاسی است. تنها ایراد این دوربین این است که زمینه نمایش باریکی دارد. البته باید گفت کیفیت ویدئوهای این گوشی بهتر از ویدئوهای گلکسی اس 3 نیست. لرزش گیر دوربین نیز به کمی بهبود و ارتقا نیاز دارد.  



اتصالات و فناوری‌های دیگر


گوشی هوشمند گلکسی اس 4 سامسونگ،  GSM/GPRS/EDGE و 3G چهاربانده دارد. فناوری LTE آن نیز در مناطق تحت پوشش قابل استفاده است. آخرین نسخه سیستم‌عامل اندروید از بلوتوث نسخه 4 استفاده می‌کند. وای‌فای گوشی شامل a/b/g/n/ac و استاندارد جدید ac با سازگاری کامل با هر دو باند 2.4 و 5 گیگاهرتز است. 

گلکسی اس 4 به کاربر اجازه می‌دهد تا همه اطلاعات رسانه‌ای خود را از طریق NFC انجام دهد. برای این کار باید دیگر گوشی‌های خانواده S را پشت به پشت هم قرار دهد. 

قابلیت AllShare DLNA به کاربر این امکان را می‌دهد تا از شماره‌های تماس گوشی دیگری که DLNA دارد را با هم به اشتراک بگذارند یا استفاده کنند. این کار را می‌توان مستقیما از  نرم‌افارهای My Video و موزیک پلیر انجام داد. 

گلکسی اس 4 پورت ایفرارد نیز دارد که با آن می‌توانید گوشی را به ریموت کنترل وسایل خانه خود تبدیل کنید. برای این منظور باید اپلیکیشن WatchON را روی گوشی نصب کنید. 

در آخر نیز برای اتصالات سیمی پورت MHL 2.0 وجود دارد. این پورت کاملا شیه میکرویواس‌بی است و همچون آن نیز کار می‌کند. ام MHL 2.0 خروجی ویدئو را با استفاده از MHL به HDMI ممکن می‌سازد. به محض اتصال این سیم به گوشی باید شارژ را نیز به پورت میکرویواس‌بی نیز وصل کنید تا گلکسی اس 4 روی تلویزیون منعکس شود. 

پورت MHL 2.0 مشخصه دیگری نیز دارد و آن USB در حال حرکت است. برای این منظور نیز به آداپتور نیاز دارید. کاربر آن را به گلکسی اس 4 وصل و کابل یو‌اس‌بی استاندارد را نیز به انتهای دیگر آن وصل می‌کند.  



نر‌افزار و اپلیکیشن‌های گوشی


گلکسی اس 4 سامسونگ با امکانات زیاد و اپلیکیشن‌های جالب عرضه می‌شود. یکی از جالب‌ترین اپلیکیشن‌های این گوشی هوشمند «بازی گروهی» است. این برنامه، مالتی مدیاهای مختلف را با چندین گوشی حاضر در اتاق به اشتراک می‌گذارد اما برخلاف  DLNA، متقابل است و دستگاه‌ها می‌توانند اطلاعات را با هم رد و بدل کنند. 

یکی از استفاده‌های این قابلیت این است که گلکسی اس 4، آهنگی پخش و از گوشی‌های هوشمند اطراف به عنوان بلندگو استفاده می‌کند. به این ترتیب، بقیه گوشی‌ها نقش بلندگو را برای گلکسی اس 4 خواهند داشت. البته گوشی‌های دیگر نیز باید قابلیت Group Play را داشته باشند تا بتوانند از طریق وای‌فای یا NFC با هم ارتباط بی‌سیم برقرار کنند. 

جذابیت دیگر این قابلیت هنگام به اشترا‌گذاری عکس یا مستندات است. به طوری که یک عکس روی همه گوشی‌ها نمایش داده می‌شود و می‌توان به راحتی بخشی از عکس یا نوشته را هایلات کرد. 

شاید بتوان گفت آخرین و جذاب‌ترین ویژگی Group Play امکان انجام بازی‌های دسته‌جمعی است. البته فقط از بازی‌های از پیش نصب شده روی گوشی همچون پازل و  Gun Bros پشتیبانی می‌کند. 

سامسونگ Link نیز روشی دیگر برای به اشتراک‌گذاری فایل بین گوشی‌های مختلف است. برعکس Group Play، سامسونگ لینک برای استفاده شخصی مناسب است. با این قابلیت می‌توانید گوشی را به کامپیوتر خود که با دراپ‌باکس، اسکار‌درایو یا شوگرسینک سینک است وصل و به محتویات آنها دسترسی پیدا کنید.

S Voice نیز دستیار صوتی گلکسی اس 4 است. با این دستیار می‌توان ایمیل یا پیامک نوشت و ارسال کرد، تنظیمات برنامه‌ای را تغییر داد، برنامه‌ای را باز کرد، یادداشت نوشت، ریمایندر، آلارم، رویداد یا تایمر تنظیم کرد. حتی می‌توان آب‌وهوا را کنترل یا در اینترنت جست‌وجو کرد. این قابلیت به سوال‌های کاربر نیز پاسخ می‌دهد. فقط کمی تاخیر دارد. 

S Translator نیز برای مسافران مورد استفاده دارد. به هر دو صورت نوشتاری یا صوتی می‌توان از این مترجم کمک گرفت. این قابلیت از زبان‌های انگلیسی، چینی، اسپانیایی، پرتغالی، فرانسه، آلمانی، ایتالیایی، ژاپنی و کره‌ای پشتیبانی می‌کند. 

WatchON سامسونگ نیز  قابلیتی است که با اینفرارد داخلی گوشی کار می‌کند و از کاربر زیپ کد کشورش را می‌پرسد و خدمات تلویزیونی منطقه را برای آن فراهم می‌کند. این ویژگی، برنامه‌های در حال پخش یا آینده تلویزیون را به کاربر معرفی می‌کند. می‌توانید میزان محبوبیت برنامه را به صورت آنلاین متوجه شوید و حتی نظر خود را بنویسید. 

S Health نیز برای تعقیب سلامتی یا برنامه‌های رژیمی کاربر است. برای استفاده از آن باید ابتدا مشخصات خود همچون سن، وزن، جنسیت و میزان فعالیت های خود و میزان مصرف کالری دلخواه خود را وارد کنید. این اپلیکیشن، رابط کاربری خوبی دارد که در یک نگاه روند پیشرفت شما و همچنین میزان پیاده روی، تمرینات ورزشی، تاثیرات محیطی همچون دما را نمایش می‌دهد. 


ویرایشگر آفیس

برخلاف مدل‌های قبلی خانواده Galaxy، گلکسی اس 4 فقط نمایشگر آفیس Polaris دارد. این گزینه در فهرست اپلیکیشن‌ها نمایش داده نمی‌شود اما در عوض، هنگام بازکردن مستندات مورد نظر از  My Files، باز می‌شود.  با اینحال، می‌توانید همه انواع داکیومنت‌ها همچون پاورپوینت، ورد، اکسل و پی‌دی‌اف را در گوشی خود مشاهده کنید.البته احتمال دارد سامسونگ ویرایشگر کامل مستندات را در Samsung Apps ارائه کند. اگر هم این طور نشود، گزینه‌های مشابه متعددی از آن در فروشگاه اینترنتی سامسونگ وجود دارند. 



سازمان‌دهنده


همه اپلیکیشن تقویم را S Planner پر کرده است که می‌توان آن را روی نمایش روز، هفته، ماه، سال یا حتی فهرستی از فعالیت‌ها یا رویدادهای پیش رو تنظیم کرد. مربع کوچک هر تاریخ فضای کمی برای رویدادهای روز دارد اما با کمک Air View می‌توان روی تاریخ مشخصی کلیک کرد و همه اطلاعات و رویدادهای موجود را به طور کامل خواند. 

اضافه کردن رویداد جدید نیز بسیار آسان و سریع است. حتی می‌توان آلارم یا یادآوری کننده برای آن تنظیم کرد. 

ماشین حساب گوشی نیز کارایی خوبی دارد. کلیدها به اندازه کافی بزرگ هستند. گلکسی اس 4، آلارم جالبی دارد که اجازه می‌دهد ده‌ها ساعت مختلف را با زمان آغاز جداگانه و تکرار تنظیم کنید. همچنین گزینه‌هایی به نام ساعت جهانی، کرونومتر و تایمر دارد. همه اینها استفاده آسان دارند. با اپلیکیشن S Memo می‌توانید با انگشت خود یا صفحه‌کلید مجازی یادداشت بنویسید. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد